|
|
|
|
sowa
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czw 14:02, 06 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ustaliłem , że wywozem śmieci z naszego Ogrodu zajmuje się Centrum Zagospodarowania Odpadów SELEKT z Czempiniu . Wysokość opłaty dla nieruchomości niezamieszkanych ( a za takie uważa się ogrody działkowe 0 stanowi iloczyn liczby pojemników w ciągu miesiąca oraz stawka opłaty uchwalonej przez Selekt . Do dyspozycji są pojemniki o gabarytach 7 m3 , a koszt jednostkowy wynosi 700,- zł za odpady segregowane lub 980,- zł za odpady niesegregowane . Zarząd miał obowiązek złożenia odpowiednie deklaracji śmieciowej w określonym terminie , oraz powinien zadeklarować , czy odpady będą segregowane , czy też nie . Wywóz odbywa się sezonowo - w terminach określonych w deklaracji .
Nie wiem czy Zarząd zadeklarował segregację odpadów czy też nie , tego trzeba zapytać osoby składające deklarację , bo zarząd nie uważał za stosowne poinformować działkowców o sposobie zbierania śmieci . Składanie w kontenerach odpadów zielonych uważam za niewłaściwe , gdyż każdy z działkowców powinien posiadać na swojej działce kompostownik do kompostowania takich odpadów , a zadaniem zarządu jest dopilnowanie aby takie odpady nie trafiały do kontenera na śmieci bo powoduje to znaczny wzrost opłat za wywóz śmieci . Niezrozumiała jest tez decyzja zarządu o likwidacji wspólnego kompostownika w sektorze I , bo trafiała tam duża ilość odpadów zielonych , które teraz trafiły do kontenera na śmieci , ponadto zarząd powinien zadbać , aby odpady zielone powstałe na terenie ogólnym ogrodu były poddane kompostowaniu , a ten kompostownik w sektorze I także do tego służył . Polecam lekturę Uchwały nr.182/2013 Prezydium KR PZD z 11.07.2013 w sprawie wytycznych dla zarządów ROD i ogrodów objętych ustawą śmieciową .
Post został pochwalony 0 razy
|
|